Μια πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη περιστατικού καταγράφει την πρόοδο ενός μαθητή ειδικής εκπαίδευσης της Τετάρτης τάξης που χρησιμοποίησε με επιτυχία μια τροποποιημένη μορφή Κυριαρχίας των Συμβόλων Davis για τη βελτίωση των δεξιοτήτων ορθογραφίας. Το θέμα της μελέτης είναι ένα παιδί ηλικίας 9 ετών, που ονομάστηκε Dylynn, διαγνώστηκε με δυσλεξία και είχε δεξιότητες ανάγνωσης και ορθογραφίας της Πρώτης τάξης στην αρχή της μελέτης. Έλαβε υποστήριξη στο σχολείο κατά τη διάρκεια ημερήσιας συνάντησης με δάσκαλο φοιτητή, κατά τη διάρκεια της οποίας τυπικά σπούδασε και μοντελοποίησε μία έως τρεις λέξεις.
Με κάθε νέα λέξη, ο Dylynn έγραφε για πρώτη φορά τη λέξη στο τετράδιό του. Εύρισκε τη λέξη σε ένα λεξικό και έγραφε τον ορισμό της. Στη συνέχεια, ζωγράφιζε μια εικόνα που απεικόνιζε το νόημα της λέξης, κάτω από την εικόνα έφτιαχνε τα γράμματα της λέξης με πλαστελίνη, πρόφερε την λέξη δυνατά και επαναλάμβανε τον ορισμό της.
Ο δάσκαλος βοήθησε τον Dylynn να μάθει 50 λέξεις, σε σύνολα των 10 λέξεων κάθε φορά – ελέγχοντας με τεστ πριν και μετά από κάθε σύνολο λέξεων.
Όταν ξεκίνησε το πρόγραμμα, ο Dylynn ήταν σε θέση να γράψει μία μόνο σωστή από τις δέκα λέξεις κατά τη διάρκεια της δοκιμασίας των λέξεων. Μετά την παρέμβαση με βάση την αγωγή Davis, ήταν γενικά σε θέση να επιτύχει 100% ορθή εξέταση ορθογραφίας. Στην πραγματικότητα, το επίτευγμά του ήταν χαμηλότερο μόνο σε μία από τις τέσσερις δοκιμασίες των λέξεων, όπου σημείωσε το 90% της δοκιμασίας μετά την παρέμβαση.
Οι ερευνητές ανέφεραν:
«Ο Dylynn σαφώς ήταν σε θέση να γράψει σωστά όλες τις λέξεις για τις οποίες είχε πραγματοποιηθεί η αγωγή Davis, ενώ πριν είχε πολύ χαμηλό επίπεδο απόδοσης σε αυτές τις λέξεις. Φάνηκε επίσης να αναπτύσσει μια αίσθηση κυριότητας –ανεξαρτησίας για την εκμάθηση ορθογραφικών λέξεων. Συνέχισε σκληρά και επέδειξε δημιουργικότητα στα σχέδιά του και τους σχηματισμούς των λέξεων με πλαστελίνη."
«Όλες οι οδηγίες και κατευθυντήριες γραμμές για την παρέμβαση αντλήθηκαν από το Εγχειρίδιο Κυριαρχίας των Συμβόλων Davis, αλλά ακόμα και αυτές δεν χρειάστηκαν μετά την πρώτη συνεδρία. Ο μαθητής γρήγορα μπόρεσε να προχωρήσει στα βήματα της διαδικασίας χωρίς κατεύθυνση από τον συγγραφέα. "
Έρευνα
Research Citation:
Amsberry, Gianna; T. F. Mclaughlin; K. Mark Derby; Teresa Waco. “The Effects Of The Davis Symbol Mastery System To Assist A Fourth Grader With Dyslexia In Spelling: A Case Report,” I-manager’s Journal On Educational Psychology. Vol. 6, No. 2, pp 13-18, August-October. 2012
More Information:
Davis research bibliography: dyslexia.com
Davis research overview: dyslexia.com
Davis Symbol Mastery support site: symbolmastery.com