Σε ποιους απευθύνεται το πρόγραμμα
«Πρώτα Χρόνια – Θεμελιώδεις Έννοιες της ζωής Davis℠»
Κάθε παιδί κάτω των οκτώ (8) ετών, που δυσκολεύεται με την εστίαση της προσοχής, την συμπεριφορά, τις σχέσεις με τους άλλους, την αυτορρύθμιση, και γενικότερα δυσκολεύεται στις εκτελεστικές λειτουργίες, μπορεί να επωφεληθεί από αυτό το πρόγραμμα.
Το πρόγραμμα «Πρώτα Χρόνια – Θεμελιώδεις Έννοιες της ζωής Davis℠» έχει μια σαφή, θετική στόχευση, επιτρέποντας στο παιδί να αξιοποιήσει τις δυνάμεις του και να ξεπεράσει τις προκλήσεις. Ένας βοηθός (το άτομο υποστήριξης) εκπαιδεύεται συγχρόνως, ώστε να μπορεί να ενδυναμώνει το παιδί καθημερινά, σε όποιο περιβάλλον.
Τι εμπεριέχει το πρόγραμμα«Πρώτα Χρόνια – Θεμελιώδεις Έννοιες της ζωής Davis℠»
Εμπεριέχει τέσσερα βήματα.
Βήμα 1:Εργαλεία για τον βοηθό
Ο βοηθός μαθαίνει δύο στρατηγικές για να τον βοηθήσουν να παραμείνει ήρεμος και χαλαρός, ενώ εργάζεται με το παιδί.
Η «Απελευθέρωση της Έντασης» βοηθά το άτομο υποστήριξης να ανακουφίσει κάθε άγχος, ένταση ή αγωνία, που μπορεί να αισθάνεται. Αυτό του επιτρέπει να διατηρεί μια ηρεμία καθώς εργάζεται με το παιδί.
Ο «Ρυθμιστής της Ενέργειας» βοηθά το άτομο υποστήριξης να καθορίσει και να αυτορρυθμίσει τα προσωπικά του επίπεδα ενέργειας. Αυτό ενισχύει την θετική αλληλεπίδραση με το παιδί που λαμβάνει το πρόγραμμα.
Βήμα 2: Εργαλεία αυτορρύθμισης για το παιδί
Το παιδί μαθαίνει τα εργαλεία εστίασης και τις στρατηγικές αυτορρύθμισης. Αυτή η διαδικασία περιλαμβάνει:
Ακουστικός προσανατολισμός:πρόκειται για έναν ειδικά κατασκευασμένο ήχο που τον ακούει μέσω ακουστικών με στόχο να αναπτύξει ακριβή, σταθερή αντίληψη του περιβάλλοντος και την ικανότητα της εστίασης της προσοχής με ήρεμο τρόπο. Μπορεί να τον ακούει καθημερινά στο σπίτι, αλλά και κατά τη διάρκεια των συνεδριών του προγράμματος, εάν κριθεί απαραίτητο.
Απελευθέρωση της Έντασης: ένα εργαλείο που βασίζεται στην χαλάρωση, για την ανακούφιση της έντασης και για τη διαχείριση των επιπέδων άγχους.
Ρυθμιστής της Ενέργειας: ένα νοητό εργαλείο που χρησιμοποιείται για την παρακολούθηση των επιπέδων ενέργειας του σώματος και τη διατήρηση της σχέσης με άλλους ανθρώπους.
Ρύθμιση ακουστικού προσανατολισμού: εδραιώνει την αίσθηση της εστίασης της προσοχής, που καθορίζεται από τον ακουστικό προσανατολισμό και επιτρέπει στο παιδί να επιτυγχάνει και να διατηρεί την προσοχή του χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσει τον ήχο του ακουστικού προσανατολισμού.
Ασκήσεις KooshBalls: ένας διασκεδαστικός, διαδραστικός τρόπος εξάσκησης στη διατήρηση της προσοχής, ενισχύοντας παράλληλα τις νευρικές οδούς και βελτιώνοντας την ισορροπία και τον συντονισμό των κινήσεων.
Βήμα 3: Θεμελιώδεις Έννοιες Ζωής Davisγια τα πρώτα χρόνια
Το επίκεντρο του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η διευκόλυνση της σταθερής κατανόησης των ακόλουθων θεμελιωδών ιδεών, καθώς σχετίζονται με τον εαυτό και με τους άλλους:
- Εαυτός
- άλλος / άλλοι
- αλλαγή
- συνέπεια
- αιτία και αποτέλεσμα
- πριν και μετά
- χρόνος
- αλληλουχία
- τάξη και αταξία
Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της λεπτομερούς διδασκαλίας κάθε έννοιας. Κάθε έννοια παρουσιάζεται μέσω επίδειξης και βιώνεται μαζί με το παιδί με έναν διασκεδαστικό τρόπο που προσελκύει το ενδιαφέρον του. Στη συνέχεια, το παιδί καθοδηγείται να δημιουργήσει ένα μοντέλο της δικής του επιλογής με την πλαστελίνη-πηλό, το οποίο αντιπροσωπεύει οπτικά αυτήν την έννοια. Για παράδειγμα, μπορεί να επιλέξει να απεικονίσει την έννοια της αλλαγής, κάνοντας ένα κουτάβι που γίνεται ένα μεγάλο σκυλί.
Βήμα 4: Ενσωμάτωση των Θεμελιωδών Εννοιών Ζωής
Αναμενόμενα αποτελέσματα
- καλύτερη αυτορρύθμιση (μπορεί να ηρεμήσει)
- μειωμένο άγχος
- μειωμένα επίπεδα στρες
- λιγότερη αντίσταση στην αλλαγή
- προθυμία να δοκιμάσουν νέα πράγματα
- αύξηση της προθυμίας και της ικανότητάς τους να παίζουν με άλλους
- αυξημένη κατανόηση της αιτίας και του αποτελέσματος
- μπορεί να ακολουθήσει τις οδηγίες χρησιμοποιώντας τις έννοιεςπριν και μετά
- βελτιωμένη συμπεριφορά
- θα ακολουθήσει τις ιδέες ή προτάσεις άλλων παιδιών σε ομάδες εργασίας και θα παίξει
- κατανοεί γιατί (δηλαδή βελτιωμένη συλλογιστική) και
- πιο πρόθυμα να μοιραστούν τις δικές τους ιδέες