img

Η B. είναι ένα κορίτσι με πολλές απορίες! Μερικές φορές οι ερωτήσεις της δεν μπορούν να απαντηθούν...

Είναι 8 ετών και ήρθε στο γραφείο μου με τη μητέρα της για τις δυσκολίες της στο διάβασμα, τη γραφή και την ελλειμματική προσοχή της.
Στο σχολείο Montessori οι δάσκαλοί της παρατηρούσαν, ότι έχανε πολύ συχνά την προσοχή της, δεν ολοκλήρωνε τα καθήκοντά της, απέφευγε να γράφει και καθυστερούσε να ξεκινήσει οποιαδήποτε εργασία έπρεπε να κάνει.

Αφού της εξήγησα, πώς θα μπορούσα να τη βοηθήσω, ήθελε πολύ να αρχίσει να δουλεύει με την πλαστελίνη!
Οι προσωπικές μου παρατηρήσεις, όταν αρχίσαμε το πρόγραμμα, ήταν, ότι ήταν παρορμητική (π.χ. βιαζόταν να κάνει τα γράμματα, χωρίς να λαμβάνει υπόψη το μέτρο για κάθε γράμμα) και πολλές φορές δεν άκουγε τις οδηγίες μου, άρα δεν τις ακολουθούσε…….
Αλλά ταυτόχρονα η B. ήταν πολύ επίμονη και πολύ εργατική. Έτσι, κατάφερε να πει το αλφάβητο από το ζ έως το α (με κλειστά μάτια) και ήταν πολύ περήφανη για τον εαυτό της. (σημ.: είναι μια άσκηση της κυριαρχίας των συμβόλων Davis).
Της ζήτησα από την αρχή του προγράμματός μας να τολμήσει να εκφράσει ό,τι αισθανόταν, όσο πιο ελεύθερα μπορούσε, για να με βοηθήσει να καταλαβαίνω όποια δυσκολία ή αντίρρηση είχε. Έτσι, η ειλικρίνειά της με βοήθησε να της εξηγήσω, γιατί έπρεπε να κάνει κάποιες ασκήσεις, που δεν της φαίνονταν ενδιαφέρουσες, αφού δεν της ζητήθηκε να τις κάνει στο σχολείο.

Είχαμε ένα πολύ επιτυχημένο πρόγραμμα κατά το οποίο η Β. είχε την ευκαιρία να βιώσει, πώς είναι να διαβάζει χωρίς παύσεις, λάθη, επαναλήψεις της ίδιας λέξης "πίσω-μπρος" και, τέλος, έχοντας μια αίσθηση ικανοποίησης ότι «μπορώ να τα καταφέρω». Τα γράμματά της βελτιώθηκαν και μπορούσε εύκολα να παρατηρήσει πόσο συχνά τα «φανταστικά χέρια» της τα έστελνε μακριά από αυτήν, δηλ. έχανε την προσοχή της. (σημ.: "φανταστικά χέρια" - νοητό εργαλείο για την διαχείριση της προσοχής)

Το πρόγραμμά μας έγινε από τις 10 έως τις 15 Απριλίου 2022. Στις 18 Απριλίου με πήρε τηλέφωνο η μητέρα της για να μου πει, ότι παρατήρησε κι άλλη βελτίωση στην ανάγνωση της Β, αφού μέχρι τότε δεν ήθελε να διαβάζει, ενώ τώρα ήθελε να διαβάζει διάφορα (ταμπέλες, μικρά κείμενα...)
Στο σχολείο, οι δάσκαλοί της παρατήρησαν αμέσως αλλαγή στο πόσο αφοσιωμένη ήταν στη δουλειά της, ότι αφιέρωνε περισσότερο χρόνο στη δουλειά της χωρίς διακοπές και παύσεις και την ακλόνητη προθυμία της να ξεκινήσει τη δουλειά της. Έγραψε 4 σελίδες, γεγονός αξιοσημείωτο, όταν το γράψιμο ήταν πολύ επίπονο θέμα για την Β!
Τα θετικά σχόλια των δασκάλων της συνεχίστηκαν και μετά τις γιορτές του Πάσχα! Ήταν πιο προσανατολισμένη και πρόθυμη να τελειώσει τη δουλειά της χωρίς να χρειάζεται να της υπενθυμίσουν, τι να κάνει.
Ήταν τόσο ενθουσιασμένοι με την απόδοση της Β, που πρότειναν το Πρόγραμμα Davis και σε άλλη μητέρα.

Στιγμιότυπο: Η Β. και η μητέρα της είναι στο αυτοκίνητο. Η μητέρα της αγχώνεται πολύ όταν οδηγεί, γιατί πρέπει να πάει κάπου, δεν είχε ξαναπάει και κάνει διάφορα λάθη. Δεν ξέρει πού να στρίψει, χάνει το δρόμο, παραπονιέται, ότι δεν μπορεί να διαχειριστεί την κατάσταση... Μετά αναλαμβάνει η Β. και λέει «Μαμά, τόσο απλά, θυμήσου τα φανταστικά σου χέρια!» Η μητέρα της έμεινε έκπληκτη! “Πραγματικά, λειτούργησαν!!!” μου είπε στο τηλέφωνο.

Η επιτυχία συνεχίζεται:
Μεγάλη αναγνωστική βελτίωση, διαβάζει μόνη της εξωσχολικά βιβλία, ακόμα και βιβλία στη μητέρα της στο αυτοκίνητο!!!
Έμαθε να κάνει ποδήλατο!!! Δένει τα κορδόνια της!!! Μαθαίνει σιγά σιγά να λέει την ώρα!!! Η ισορροπία της έχει βελτιωθεί πολύ.
Τον περασμένο μήνα οι δάσκαλοι είπαν στη μητέρα της, ότι είναι πολύ ευχαριστημένοι και πολύ ικανοποιημένοι με τη συμπεριφορά και την απόδοση της B.! Ολοκληρώνει τη δουλειά της και συνεχώς ζητάει νέα πράγματα να της δείξουν!
Η προσοχή, η ανάγνωση και η γραφή της έχουν βελτιωθεί πολύ. Νιώθει τόσο σίγουρη για τον εαυτό της, που βάζει το όνομά της σε όλες τις «λίστες υποχρεώσεων», σε βαθμό που οι δάσκαλοί της τής ζήτησαν να σταματήσει να το βάζει σε όλες τις λίστες, επειδή μαζεύονται πάρα πολλές εργασίες και δεν θα είναι σε θέση να τις ολοκληρώσει.
Η απάντηση της Β. είναι: «Θέλω να προσπαθήσω!!!»